rodsockan.blogg.se

Baseball i allmänhet och Boston Red Sox i synnerhet

SNAAAAART ere onsdag!

Publicerad 2014-02-24 12:49:00 i Allmänt,

..och vet ni vad som händer då? VA??!?!?! GÖÖÖÖR NI INTE?!?!?!
Haha, jo, det gör ni ju.. På onsdag kl 19 börjar första Spring Training-matchen på MLB.TV
Fullständigt schema ser ni på länken nedan:

http://mlb.mlb.com/mlb/official_info/broadcasts/spring_mlbtv.jsp?&affiliateId=mlbMENU

Man måste väl fundera och reflektera lite över andra händelser när man ändå har er uppmärksamhet:

- Brett Gardner's nya kontrakt
Tanaka, Ellsbury, Beltran, McCann i all ära.. Yankees gjorde väl, för deras del, denna offseason's smartaste val genom att signa upp Brett Gardner, 4/50 med en option på 12,5 för ett 5:e år eller 2 mill buy-out.
När de signade Ellsbury och det började snackas om att trade:a Gardner tänkte jag att "eh, ja, ska ni skicka bort den kanske snabbaste "1-2:punchen" i ligan gör ni bort er".. TYVÄRR (sorry Westling) fattade Yanks det själva och har nu honom signad i år för 5,6 (sista arb.året) och nya kontraktet gäller alltså från 2015-2018, och ev. även 2019. Smart signing.
Brett, va fan!!! Jag gillar ju dig, varför lämnade du inte för? Haha ;)

- Atlanta's "vi älskar våra egna spelare så vi kastar fett med stålar på dem!"
Freeman.. Kimbrel.. Simmons.. Heyward.. Teheran.. Har jag glömt någon? Tycker detta är överlag en bra grej. Det man kan fundera över lite är väl hur Heyward tänker/ser på detta.. Han signade 2/13,3 och det är väl inget fel med det, och han har uppenbarligen accepterat det.. Men sen så fick Kimbrel 4 år, Freeman 8 och Simmons/Teheran 6.. Så..
VILL Heyward bli free agent?
Är Atlanta osäkra på att han ska bli den storstjärna det snackades om för några år sedan?
Är redan jävligt nyfiken på vad som händer med Heyward efter säsongen 2015..

- Nålälskaren med "årets deal"..
Haha, Nellie Cruz, vilken sköning..
"Neeeeeeeeeeeeeeej Texas, jag vill inte acceptera ert Q.O. (1/14,1) tror ni inte jag kan få mer? Vilka tror ni att ni är? Vi hörs aldrig mer.." ..typ..
Kontentan? 1/8 signat med Baltimore.. Haha..

- Q.O. / Draft-systemet..
Hur lång tid tror ni det tar innan det är borta? Jag skulle bli extremt förvånad om det är kvar till nästa offseason.. I min ovanstående RANT om Cruz så blev det ju bra.. Men jag tycker att det är nästan lite synd om andra F.A. Eller ja, "synd" men, vafan, Ervin Santana borde ha haft en deal för länge sen.. Kan iofs ha att göra med att han såg sig som en 100 mill-pitcher, smått skrattretande, men ändå. Han förtjänar liknande deal som Jimenez/Garza fick.. Sen så, ja, det känns lite mer personligt när Stephen Drew fortfarande är kontraktslös.. Han förtjänar bättre. Jag hoppas var och varenda morgon när jag läser Twitter-flödet från natten att han signat någonstans..

- Garza's semester!?!?!?!
HAHAHAHAAAAA vilken sköning HAN är/var då! Hörde ni det???
Nån gång i höstas efter säsongen var han med sin fru på semester, då hörde Angels av sig.. "Tjabba Matty, du kan få typ 4/50 av oss, hur låter det?"..
Vad gör free agent Matt Garza då? Jo han svarar:
"Jag är på semester, vi tar det sen.." (asg)
Så jääävla kul, Angels ville ha snabbt svar och när de inte fick det så var det inte längre aktuellt.. Garza signade tillslut med Milwaukee men, alltså, inställningen.. Både fantastiskt och helknasigt på en gång.. Hans agent måste ju varit galen..

- #MLBse
Tycks bara bli större och större. Helt plötsligt är det någon man aldrig sett som börjar följa en på Twitter, så går man in och tittar och det är ytterligare ett Svenskt baseball-fan.. Så jävla kul är det.

- Opening Day
Ingen har väl missat min eufori i lördags då jag lyckades köpa biljetter till Red Sox hemmapremiär mot Milwaukee. Fortfarande smått överväldigad över detta.. Läser även att Kristian ska på Twins premiär och hoppas innerligt att det löser sig för Martin så han får igenom sin plan att se premiären på The Trop 2016! Unnar verkligen mina baseballvänner och bekanta att kunna åka över och se era lag som jag gjort, det är så jävla värt det!

- Inlägg:
Missa inte Playball's första del i deras inför säsongen-serie! Läs här:
http://playball.se/2014/02/infor-2014-al-east/

- Intentional Talk
Detta skitroliga program är fortfarande en höjdpunkt varje veckodag.. ladda ner videopoddarna på länken nedan, missa för faaaan inte "Kevin's Highlights" haha..
http://m.mlb.com/network/shows/?id=mlbn_intentional_talk

- Tips inför säsongen
Helt värdelös på detta, tycker mig dessutom ha mycket bättre koll på AL än NL men, okejrå, jag lovar att komma med nå slags tips innan regular season börjar okej?

Tack för att ni läser =)
Kommentera gärna här eller på Twitter

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-02-24 17:40:30

Skönt att Gardner stannar, jag rankar honom högt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela